Co powinien mieć świadomość tego posiadacz serwisu www, który ma zbyt niską pozycję?Wiedzieć powinien wiele, ale ważniejsze jest to co powinien zrobić.Żeby mieć użytek ze witryny internetowej powinno się ja zareklamować. Jedynie wysoka pozycja na liście wyników wyszukiwania daje gwarancję, że internauci odwiedzą ją i pozostaną, poszukując potrzebnych dla siebie informacji, towarów lub usług.
Najskuteczniejszym sposobem jest optymalizacja i pozycjonowanie.Proces rozpoczyna się od stworzenia audytu. Wprawny fachowiec bez trud odnajdzie w strukturze serwisu wszelkie nieprawidłowości. Audyt organizuje się na dwóch płaszczyznach. 1-szy rejon to struktura programu HTML. Szczególnie w wortalach z dłuższym stażem, które zmieniały właścicieli w szablonie HTML nawarstwiały się zmiany w większości przypadków kolidując ze sobą. I zapisy dodawane w późniejszych terminach blokowały czasami koegzystencję obiektów serwisu opisanych przejrzystym z zasady językiem znaczników.Drugim polem dla audytu jest warstwa prezentacji. Odpowiadają za nią dwa rodzaje plików. Pierwsze to pliki arkuszy CSS. W nich znajdują się dyrektywy mówiące o tym, w jaki sposób przeglądarka ma widzieć poszczególne obiekty. Jak ma je grupować, rozmieszczać i jaką kolorystykę używać.W prezentacji treści na internetowej stronie pomaga drugi rodzaj plików. Są to dokumenty zapisane w jednym z języków skryptowych, a zatem JavaScript, PHP albo dowolnym innym. One zarządzają interakcja. Wprowadzają tak pożądaną dynamikę do serwisu. Opisane nimi są wszystkie formularze, listy do newslettera, kalkulatory i generatory kolorów.Ważną w działaniach audytora jest praca nad wyśledzeniem niedociągnięć hamujących ładowanie się strony. Jeżeli już pliki są przeładowane serwis traci użytkowników, którzy są coraz bardziej niecierpliwi. Wyszukiwanie informacji przypomina wyścig z nierzadko i należy nadążać za nawykami większości internautów.Optymalizacja serwisu to znacząca część pracy. Jest to kolejny krok na drodze do poprawy jakości serwisu. Optymalizacja zakłada naprawę wszystkich błędów wskazanych w audycie.Dopiero po usunięciu wszystkich niedociągnięć można przejść do kolejnego etapu, którym jest skuteczne pozycjonowanie. Metody SEO pozwalają wspomóc serwis na tej trudnej drodze. Pozycjonowaniem nazywa się proces zdobywania linków tzw. link building.
Więcej: sklep SEO - linki pozycjonujące.